vrijdag, maart 28, 2003

Should I Loose some Weight, Am I gonna be a star?

Met al het nieuws vanmorgen waar ik mij aan ergerde zou ik het haast vergeten: Ik heb eindelijk Madonna's "American Life" gehoord. (luister ernaar op de flashversie van haar site). En ik ben tevreden; het is een sarcastische blik geworden op de Amerikaanse samenleving en haar leven in het bijzonder. Men kan zich zeer terecht afvragen in hoeverre dit een commerciële zet is (en dat is het zeker), maar zoveel zelfrelativering op het toppunt van een carrière heb ik nog nooit gehoord. (Mariah doet nu ook aan zelfspot maar ze is niet echt op het hoogtepunt van haar carrière - gniffel). Vooral het gerapte deeltje (yep - ze rapt - of probeert toch) is hilarisch: ik heb een advocaat, 3 kindermeisjes, 5 bodyguards, een stylist,... en ben ik tevreden, neen ik wil meer: een vent, geld,...
en lachen met haar Yoga en Kaballa... En uiteindelijk: I'm not a Jew nor a Christian - beetje erover Madge. Anyhow: welldone.