maandag, mei 19, 2003

Examens

Na zowat een jaar uit de studentensfeer gestapt te zijn mis ik het studentenleven: de onregelmatige uren, de vele sociale contacten,... Wat ik niet mis zijn de examens. Zowat een jaar geleden zat ik nu te zwoegen op thesisverdegingen, presentaties, projecten en examens en ik ben blij dat dat achter de rug is. Ik denk ook niet dat ik het nog zou kunnen opbrengen. Want hoe mooi het studentenleven ook is: het is verdomme zwaar als je er in eerste zit wil doorzijn. En dat vergeten veel mensen. Weekends doorwerken, avonden, nachten (hoewel ik nooit nachtjes "doortrok"): it's all part of the game. Bij deze wens ik alle studenten dan ook veel doorzettingsvermogen toe. Want na de examens komt er weer een leuk deel van het studentenleven: 3 maanden vakantie. En daar kan ik nu alleen maar meer van dromen...