maandag, juni 23, 2003

Break

Daarnet kreeg ik een mail van mijn sous-chef dat ze cake had voor bij de koffie. Dat was de een lichte aanmaning om met haar en de rest van de afdeling naar de break te gaan. Van 9:45 tot 10:15 was er dan de koffiepauze. Nog nooit was ik in de kelder van NGIII geweest, en ik zou het ook niet meer doen op vrijwillige basis. Waarom ze die refters altijd op de meest onaangename plaatsen steken zal mij altijd een raadsel blijven. Nu, de break dus. Lieve stelt mij aan iedereen voor, waarop er spontaan een discussie ontstaat of ik nu een 10A of een 10C ambtenaar ben. Ik ga ervan uit dat ik een 10C ben, maar eigenlijk weet ik totaal niet wat dat betekent, alleen dat ik meer blijk te verdienen dan een deel van de tafel, dat me dan ook met afgunst bekijkt. Een goed begin met andere woorden. De cake van Lieve was dan weer wél lekker. Het gesprek daarentegen bleek niet zo te vlotten (was het omdat ik erbij zat)? En niets is zo vervelend als met 8 mensen aan een tafel te zitten en niets te zeggen. Het zal de generatiekloof wel wezen: want niemand is hier jonger dan 50, en het merendeel is ongeveer 60. De helft speelt met de duiven, één is wielertoerist,... soit niet echt mijn leefwereld... Kers op de taart: een ambtenaar die ging zeggen wat hij allemaal niét kon. Op de (fiere) eerste plaats: Informatica. Op dat moment vroeg ik me toch even af waar we mee bezig waren. Maar 't was een sympathiek mannetje dus ja...