dinsdag, juni 10, 2003

Rouw

Meestal heb ik geen emotionele band met videogamefiguurtjes. Met "Anne M." uit Rollercoaster Tycoon 2 was het wel even anders. Anne had een uitgesproken voorkeur voor de attractie "Big Thunder Mountain" in mijn virtueel Disneyland Resort, en dat is haar vanavond fataal geworden. Omstreeks 22:15 weigerden plots de stationsremmen van de attractie en kwam het treintje met Anne erin met een snelheid van 5O km/u aangedraafd. Het ding boorde zich met een dodelijke precisie in het treintje dat in het station geparkeerd stond. Anne bevond zich onder de 15 doden. Ik had nochtans alles in het werk gesteld opdat er geen ongevallen zouden gebeuren: mijn mecaniciens controleerden de attractie elke 10 minuten. Goh, ik moet stoppen, ik ben er niet goed van. Anneke: ik zal u missen!