maandag, juli 07, 2003

Just cruisin'

Gisteren wat veldwerk verricht en naar het Citadelpark getrokken, zo rond halftien 's avonds. Ik wou eindelijk eens met mijn eigen ogen zien wat er nu eigenlijk te "zien" was en hoe het hele "cruising"-ding werkt. Ik moet zeggen dat ik schrok dat het park zo dicht bevolkt was. T.t.z. het pad van aan de kiosk tot aan het "grotje" was dicht bevolkt, de rest was leeg. Bovenop de berm (die rechts van dat pad ligt) was het echt gigantisch druk. Precies een onderhandelen over de waar. Bizar. Eén weirdo bleek me plots te volgen. Eventjes zigzaggen: oef, ik was 'm kwijt.
Ik moet zeggen dat het allemaal nogal bizar is als je het zo bekijkt. En triest eigenlijk. De gemiddelde leeftijd is iets van 40 jaar denk ik. Veel mensen begrijpen cruisen niet. Maar als ik binnen 15 jaar ook "de ware" nog niet gevonden heb of denk gevonden te hebben, en alle romantische idealen overboord heb gegooid, dan eindig ik misschien ook nog in het citadelpark. Want hetero's hebben het makkelijk: zelfs de grootste nerd geraakt aan een lief en via het instituut huwelijk sluit men dan een gevangenis-pact om tot in de eeuwigheid een partner te hebben. Maar gelukkig heb ik nog 15 jaar, en daarin kan nog veel gebeuren :-). Wat niet wil zeggen dat het nog 15 jaar moet duren natuurlijk. Ik zou zeggen: laat maar komen die aanzoeken ;-).