dinsdag, juli 15, 2003

Ladies & gentlemen: Miss Moerman is in da house!

Ons Fientje is aangekomen. Ze is er! Vanmorgen hoorde ik in "Voor de dag" hoe ze haar bureau aan het "de Meeûssquare 23" "ontving" van de vorige minister. Het is een klein bureautje, naar het schijnt, en er is geen airco in dat gebouw. Dat wordt even wennen denk ik. Maar het doet er allemaal niet toe voor onze hippe feministische meid. Haar plan blijkt nogal vaag te zijn (de toestand scheppen zodat de economie het goed doet -ahum), but in Fientje we trust. Geen kwaad woord over mijn baas hé. Mevr. Moerman zal trouwens vooral met de trein naar het werk komen. Haar man verklaarde haar al voor gek (tiens), en daarom voegde ze er onmiddellijk aan toe dat ze wel niet "dogmatisch" zal zijn in haar aanpak... Geen Fientje naast mij op de grond dan 's morgens vroeg om vijf voor zeven? Of een trein met een eigen chauffeur, want misschien is mevr. Moerman overtuigd dat als je 10000 mensen buitensmijt er plots gans de nacht treinen gaan rijden.
Veel succes mevr. Moerman, ik denk dat je het nodig zal hebben!