dinsdag, juli 29, 2003

The Pink Maffia


Ik was nogal onder de indruk van de reacties die gekomen zijn op mijn post van de Cocteau-electro-fuif. Ik werd meteen van homohaat, racisme en weet ik veel wat allemaal niet beschuldigd. Daarom dat ik dit postje vandaag op mijn blog zet. Relnichten opgepast, het is geenszins een verontschuldiging.
Blijkbaar is het immers zo dat als je holebi bent, je alles want andere holebi's doen goed moet vinden en je daar geen kritiek mag op hebben. Trek dat eens door naar hetero's. Vinden alle hetero's Céline Dion goed omdat ze hetero is (god knows what she is...)? Of nog beter, zijn al onze heterovriendjes dol op Alexandra Colen omdat ze hetero is? I don't think so. Het is mijn recht om kritiek te uiten op elke gemeenschap, ook al is dat dan een minderheid. Als een rolstoelmensje bijvoorbeeld in Tien om te Zien een liedje komt zingen zal ik daar ook mee lachen. Da's ook een minderheid. Ik respecteer hoe iedereen is (en dat in veel grotere mate dan de meeste mensen), maar als ik iemand belachelijk vind (of die nu holebi, hetero, blank, zwart, gehandicapt, in regenboogkleurtjes, whetever is) zal ik daar ook over schrijven of spreken.
Ik vind dat al dat "politiek correct zijn" uiteindelijk tot een saaie, kritiekloze maatschappij leidt, waarvan we nu al een voorbeeld hebben in Amerika. En waarschijnlijk ga ik hier nu opnieuw bakken kritiek over mij krijgen - tant pis.