zondag, juli 27, 2003

Trip(je)

Vanmiddag een kleinigheidje gaan eten in Malatesta en verrast van de daar heersende vriendelijkheid. Normaal zijn de twee diensters precies twee zwarte panters die elk moment kunnen klauwen, maar tijdens de Feesten hebben ze de hulp van lieftallige dienstertjes en obertjes. Die allemaal samen zien kibbelen aan de bar heeft dan ook een hoog soapgehalte. En het feit dat ze niet allemaal erg hetero-zijn kan mijn interesse alleen maar verder aanwakkeren. Allen daarheen zou ik zo zeggen :-P.
Daarna een ijsje bij Damass op de Korenmarkt gaan eten (Abrikoos en Malaga voor de nieuwsgierigen en véél te veel calorieën) en richting MIAT getrokken. Ik was niet echt van plan om het MIAT te bezoeken, maar eenmaal ter plaatse kon ik het niet laten. Het MIAT is het soort museum waar elke keer wel iets nieuws te zien valt. Deze keer stonden er wat nieuwe jaren '50 dingetjes en kon je een Batik-tentoonstelling bekijken. En het MIAT blijkt nog tot morgen Middeleeuwse en Lieven Bauwens-ontbijten te serveren, een leuk initiatief.
De musea in Gent leven, ze worden gerund door gepassioneerde mensen en daar hou ik van. Het Design Museum en Huis van Alijn (en het Muts) mogen me dan zeker de komende week ook nog eens verwachten (en we moeten ook nog eens naar Brussel en Antwerpen en... help!)