vrijdag, augustus 01, 2003

Bruxelles, aah Bruxelles la belle!


Gisteren naar Brussel geweest en gigantisch genoten van een zonovergoten dag. Afgestapt in de Nord en eerst richting "Brussel Bad" getrokken, het Brusselse strand. Nogal ontgoochelend (nog niet open) en niets vergeleken met het Parijse equivalent.
Daarna ben ik als een gek gaan shoppen in alles tussen het Noordstation en het Zuidstation. Ik moet dat echt eens afleren. Soit. Dan lekker naar de "Foire du Midi" geweest, de kermis van Brussel. Filmpje en foto's vind je links (niet alle foto's zijn in de juiste richting gepubliceerd, waarvoor mijn excuses). De Brusselse foor is iets heel anders dan bijvoorbeeld de Gentse. Ze is grootser, maar vooral volkser. En dat bedoel ik niet pejoratief, zeker niet. De sfeer die er hangt is echt fantastisch. Het is nog een echt feest. Ik was echt ontroerd dat zoiets nog bestond in deze mottige tijden. Call me oldfashioned.
Anyway, daarna naar de Midi gestapt en wat ontdek ik daar? Een Häagen-Dasz café. Even het dieet overboord gegooid en een bolletje "Strawberry Cheescake" en "Caramel Cone Explosion" (what's in a name) binnengesloeberd. Culinair orgasme, I tell you. Ik pleeg een moord voor dat ijs!