donderdag, augustus 28, 2003

Voetbal

Vanmorgen zat een vent naast me in één of andere pulpgazet alle voetbalpagina's te lezen. Ik was ten eerste verwonderd dat die pagina's maar bleven komen en ten tweede was ik nog verbaasder dat iemand dat allemaal wil lezen. OK, OK, ik geef toe, ik heb het nooit echt voor sport gehad, en passief sport bekijken snap ik al helemaal niet. Waarom zijn er bijvoorbeeld zo weinig wielrien-videogames: omdat het zo verschrikkelijk saai is tiens. Er zijn bass-fishing-games en al wat je wil, maar geen wielrengames (op enkele uitzonderingen).
Anyway, voetbal dus. De meest demente sport die er wel moet zijn volgens mij. Als een gek achter een balletje lopen en het dan wegschoppen. Dat Latte zoiets doet, het kind is niet bijster intelligent, maar volwassen mensen die dat als beroep doen? En ze worden er nog rot voor betaald ook. Nu, ergens (ik weet niet waar, anders zou ik dit niet schrijven), moet er een kinky funpart in het spel zitten die ondergetekende, om welke reden dan ook, niet snapt.
Nog erger: voetbal op TV. Meer zelfs: een nachtmerrie, voetbal op Canvas en dan nog altijd als ik naar onze Hercule wil zien. Wat hebben mensen toch aan het staren naar dat balletje op groene achtergrond op hun schermpje? En dan die enthousiaste commentaren, horrid! Gelukkig dat er nog metroseksuele David Beckham's zijn, wie weet wordt voetbal binnen de kortste keren een fashion-event. Zeker nu Bikkembergs ik weet niet welke club (ik haat voetbal hé - Milan of zoiets?) kleedt (en Donatella V. -eat this- naast het contract greep).
Enfin, we zullen er maar mee leren leven zeker?