dinsdag, september 23, 2003

Pass me a Peach!

Net de nieuwe van Peaches (Fatherfucker) gekocht in de Fnac. Vrij bizarre situatie aan de kassa. Een niet onknap (niet van de heterosoort zijnde en dus sorry dames) kassamannetje begon helemaal hyper te doen toen hij het cd'tje zag. "C'est ça que j'ai vu au Botanique", begon hij naar zijn mededumbo's en dumba's te roepen. En tegen mij:"Tu l'a vue au Botanique?". Waarop ik een expressief "non" uitbracht. Hij ging nog wat door en ik bleef maar wat "oui" en "non" zeggen. Tot hij op een bepaald moment (hij was niet zo dom als hij er uit zag): "Het ies een wvwuile slet, c'est ça non?" zei. Waarop ondergetekende (verontwaardigd dat hij in het Nederlands tegen mij begon):" Oui, oui, une vraie salope!". Glimlachje en weg was ik. Hij had wel mij lidkaart weer om zeep geholpen. Misschien was hij toch zo snugger niet...