maandag, september 15, 2003

When the army took over...

OK, ik ben daar wéér met Disneyland Resort (Anaheim, CA) nieuws. Waar het hart van vol is loopt de mond van over zeker? Anyway, al van toen ik erg klein was raakte ik gefascineerd door Disneyland, dankzij de drie ViewMaster-schijfjes die we hadden. Het had te maken met de magie die rond het hele ding hing en ook het feit dat we toch nooit in Californië zouden geraken.
Door de jaren is mijn interesse voor het kleinste Disneyland dan ook verder gegroeid en het doet me dan ook pijn om te zien hoe het langzaam (net als in Parijs trouwens) om zeep wordt geholpen door een groep managers die niks van themaparken afweten. Blijkt dat het management-team in Californië (Team Disney Anaheim - TDA) dan nog grotendeels uit Vietnam-veteranen, Gulf-war buddies en ander scum bestaat. Eén zei zelfs dat "casualties" in een themapark te verwachten waren en ook niet erg waren. Die dacht waarschijnlijk dat hij nog oorlogje aan het spelen was.
Het volgende verklaart bijvoorbeeld ook waarom het niet bizar is dat er een dodelijk ongeval (zoals vorig weekend met Big Thunder Mountain) gebeurt:

The mantra-like question asked by the MRC operator is "Are you going to go down because of this?" Even though the attraction may still be operating, but one part of the ride in particular is making a weird noise or something just doesn't seem right, the MRC will often insist that nothing can be done until the attraction "officially" breaks down.

Dus zolang er geen treintjes crashen, vliegtuigjes uit de lucht vallen of boten zinken: niets van aantrekken.
Iemand zin in een weekendje Disneyland?