dinsdag, april 06, 2004

Het is niet leuk meer!

Vandaag weer het zoveelste postje gelezen in de "blogwar" die al een tijdje aan het woeden is. Zelf hou ik me er zoveel mogelijk buiten, want voor mij is mijn blog effectief een manier om aan de wereld te laten zien waar ik mee bezig ben en wat me bezig houdt. Op die manier heb ik nieuwe mensen leren kennen en heeft mijn lief mij, en ik hem, leren kennen. Dat was/is het leuke er aan.
Ook leuk zijn de overloze discussies die op blogs gevoerd worden. Want we moeten toch toegeven dat veel posts geschreven zijn om reactie uit te lokken. En daar gaat het nu fout. Enkele mensen beginnen te vinden dat hun blog alleen bestemd is voor een select kliekje en dat andere mensen er niets hebben te zoeken - bijvoorbeeld als ze te veel kritiek hebben. Zelf staan ze met de vaandel der democratie te wapperen natuurlijk.
Is bloggen dan uiteindelijk toch een ultieme vorm van egotripperij, de verheerlijking van jezelf voor de massa? Want leuk is het al lang niet meer!