vrijdag, april 30, 2004

Rechts, rechtser, rechtststststst

Het valt me op hoe het rechtse gedachtengoed de laatste tijd wel erg getolereerd wordt. Was het vroeger nog not done om nazistische uitspraakjes te doen, plots vinden alle marginalen (want zo noem ik ze - ze hebben een marginale geest) dat het toegelaten is om te kakken op al wat anders en progressief is... Plots durven heel wat mensen ook hun masker afnemen en hun (extreem) rechts gedachtengoed uit te kotsen.
En dat bevalt me niet, helemaal niet.
Linkse ideeën (en plus als ze van Steve of Freya komen) worden systematisch en zonder tegenargumenten afgebroken. Een bank dicht bij de deur, dat vinden onze rechtse vriendjes zever. Want die arme bankjes moeten toch winst maken? Ach, ze zijn hun eigen put aan het delven, wat op zich niet erg is, ze kunnen niet diep genoeg onder de grond liggen (ik zou die put wel komen dichtgooien). Het ergste is dat ze ons allemaal meesleuren en wanneer ze beseffen dat ze fout bezig zijn (want dat besef zál ooit komen) dan zal het al veel te laat zijn.
Ik wil niet leven in een land bestuurd door de CD&V en het Bruin Blok. Nooit!