donderdag, september 09, 2004

HiMD


Met al het iPod geweld zou je haast vergeten dat er erg leuke alternatieven zijn. Zoals mijn MZ-NH1 Hi-MD Walkman die ik nu een drietal weken heb. Het ding werkt met 1 GB HiMD-schijfjes, waar ik in Atrac3Plus 64kb/s zo'n 35 CD's op krijg. Atrac3Plus 64 Kbps klinkt even goed als MP3 128 kbps, mind you. Zelfs aan 48 Kbps is het nog best te pruimen.
Een verwisselbare Li-Ion batterij geeft me meer dan 17 uur luisterplezier. En op de afstandsbediening met grafisch schermpje kan ik netjes alles instellen zonder mijn recorder uit mijn tas te halen.
Het ding weegt 107 gram (met batterij) en is in magnesium uitgevoerd. Het kan ook opnames maken van een CD-speler of andere digitale bron, zonder PC dus, analoge bron en microfoonopnames. Maar meestal gebruik je een PC en één CDtje overzetten duurt dan zo'n anderhalf minuutje, exclusief het kopiëren van de schijf natuurlijk.
Een erreug knap toestelletje en als je daarenboven een VAIO-PC hebt, dan wordt het DRM-gedoe plots ook heel wat soepeler!
Kopen die handel.