maandag, december 20, 2004

Het werkt me op de zenuwen...

Het hele concept van webloggen begint me langzaamaan op de zenuwen te werken. Want terwijl ze net het ultieme werktuig zouden moeten zijn van vrije meningsuiting, zie ik steeds meer dat ze clubjes worden van saaie egotripperij.
Veel bloggers vinden dat ze over alles iets weten en dat hun mening de juiste is. Komt er dan commentaar op (onlangs nog gezien), dan wordt de persoon die de commentaar levert meteen aangevallen en aangeraden zijn bek te houden. Want hij houdt zich niet aan de regels van de "blog-community".
Mijn voeten, de blog-community! Een bende wanna-be-famous-some-way die denken dat ze het evangelie opnieuw aan het schrijven zijn (Alsof het origineel nog geen crap genoeg is). Mensen die denken van zichzelf progressief en links te zijn maar die netjes onder de noemer rechts geplaats kunnen worden. Mensen die zonder pardon censureren, alsof het de nieuwste mode is.
In dat opzicht moet ik één iets toegeven: blogs zijn misschien wel een spiegel van de maatschappij. Maar dan gebracht door zij die denken dat hun blogidentiteit iets voorstelt.
Cut the crap, this ought to be fun!