dinsdag, juli 12, 2005

Too little, too late

Uit de Standaard:
"Ten slotte, en niet het minst, excuseer ik me tegenover de Holebi-gemeenschap. De uit hun verband gerukte citaten laten misschien de indruk dat ik de 'gay parade' als een verwerpelijk decadent verschijnsel beschouw. Dit is absoluut niet het geval."


Sorry, Bouckaert, vuile, geflipte fascist. Als hermafrodieten, transseksuelen, bestiofielen, necrofielen, wurgseksfanaten, Liebfraumilchdrinkers, lavementverslaafden en Evangelische onanisten het beeld is wat u zich bij ons vormt, dan zit er vooral bij u een vijs los.
Meer nog, het is extreem-rechtse propaganda, die zéér discriminerend overkomt. Als ik me niet vergis zijn dit soort uitspraken zelfs strafbaar.
Maar dat wist u ook al, nietwaar. Vandaar dat u uw scheldtirade dan maar weer nederig intrekt. U hebt het waarschijnlijk in een vlaag van zinsverbijstering geschreven.
Wat ik écht niet snap is dat een universiteit als die van Gent u na dit soort discriminerende en zonder meer holebihaatuitdragende taal niet aan de deur zet.
Ik denk niet dat u na dit soort uitspraken nog les kan geven aan jongeren. Misschien kunnen zij u wat lessen bijbrengen.