maandag, januari 09, 2006

Vuile fascist!

Het zijn scheldwoorden die ik nogal dikwijls in de mond neem. Maar nog nooit heb ik het op iemands voorhoofd willen schilderen. Behalve van Patrick Dewael. Omdat het nodig is. Hij probeert zich immers als een humaan mens voor te doen. En mijn opschrift zou meteen duidelijk maken dat hij het niet is.
Welke verborgen agenda heeft die man eigenlijk? Zijn operatie "Pest-immigranten-zonder-geld" loopt nu alweer een tijdje, maar nu gaat hij nog een stapje verder. Hij waarschuwt duidelijk dat illigalen (wat een woord) helpen strafbaar is. Dat is de wet. Niet waar Patrick, vraag het maar aan Greet, dat is de wet niet. Uit humanitaire overwegingen mag je wél anders-legalen helpen. Dus steek je fascisme niet weg achter de wet.
Dewael begint meer en meer op een illegalen-jager te lijken, zoals er vroeger communisten-jagers waren en nog iets vroeger joden-jagers. Het is een onmenselijke uitspraak die leidt tot onmenselijke daden. Mijn conclusie is dan ook dat Patrick een onmens moet zijn, en de VLD een onmenselijke partij. De partij die ook tegen het registreren van buitenlandse villa's is, omdat dat alleen de kleine gepensioneerde treft (met een villa in Frankrijk dan wel - bij de VLD is klein relatief). Mijn voeten, dura lex, sed lex, zeker? En dat is nu wel eens de wet Patrick.
Ach VLD, partij van 4x4's, te snel rijden en golfpartijtjes. En nu ook puur fascisme. Maar we staan van niks meer te kijken...