woensdag, juni 14, 2006

Berlijn

Het is ondertussen alweer een maand geleden dat we een weekje in Berlijn verbleven. En ik slaag er maar niet in om foto's online te plaatsen. Ik doe er Berlijn onrecht mee aan als ik ze zomaar op mijn blog gooi.
Berlijn heeft een zeer diepe indruk bij me achtergelaten. Het is een fascinerende stad die gebukt gegaan is onder twee dictaturen (Derde Rijk en DDR). En Berlijn probeert nog altijd krampachtig met beide af te rekenen. En dat zie je overal.
Daarom zal ik voor een keertje de foto's wat selectiever publiceren, met wat meer achtergrond-informatie. Want over elke foto kan ik wel vijf a4-tjes vol typen.
Dus wees niet ongerust: de foto's komen ooit nog wel eens, maar eerst moet ik zelf Berlijn nog wat trachten te begrijpen. Want Berlijn appreciëren vergt volgens mij wat inspanning.
Eén ding staat vast, ik zal er snel terugstaan.